Poročilo z 10. državnega Tekmovanja elastomobilov
Niti sneg, niti dež, niti vročina in temačnost noči, ...
... ne ustavijo dobre volje mentorjev in tekmovalcev državnega tekmovanja elastomobilov.
O snegu in vročini sicer letos ni bilo sledu, nam je pa vreme postreglo s prijetnim rosenjem, ki nas je spremljalo od ranega jutra. Udeleženci tekmovanja so zato letos svoja vozila za prvo vožnjo pripravljali kar na pokriti tribuni. Med kratkim pregledom je bilo opaziti največ elastomobilov tipa "raztegnjenec". Razlog za to je bila v največji meri sprememba pogonskega sredstva. Eno izmed dveh elastik je v letošnjem letu namreč zamenjala raztezna vzmet.
Vsi sodelujoči smo z mikro gibi povzročali sicer neznatne spremembe v ozračju, da bi z efektom obratnega metulja odgnali dež (saj veste - metulj na enem koncu sveta zamahne s krili in čez neeeeekaj časa na drugem koncu sveta zaradi tega povzroči nevihto). Očitno uspešno, saj se je že pred odprtjem tekmovanja vlaga v atmosferi omejila le na plinasto stanje.
Odprtje ...
Medtem, ko so udeleženci vneto "frizirali" svoja vozila, so se trije fantje pridružili organizacijskemu odboru na startni črti. Vito Nahbarer iz OŠ Veržej in Izak Garbas ter Anže Perčič iz OŠ Louisa Adamiča Grosuplje so imeli kot lanskoletni zmagovalci priložnost, da odprejo tekmovanje.
... in štart!
Elastomobili so se en za drugim zapodili po progi. Najprej seveda predtekmovalni vozili Iz OŠ Idrija in OŠ Franca Rozmana Staneta iz Ljubljane, ki sta vsaj nekoliko ogreli progo.
Prvo uradno razdalje je dosegla skupina ARROW, sledila ji je OŠ BLANCA, nato pa še druge skupine.
Kot je bilo pričakovati, so bile zaradi spremembe pogonskih sredstev letos razdalje nekoliko krajše, kot smo jih bili vajeni v preteklih letih. Vzmeti (dimenzije in raztezek) so bile sicer narejene tako, da se da v njih shraniti približno toliko energije, kot v elastike, kar pomeni, da na naslednjih tekmovanjih lahko pričakujemo nove izboljšave in "navijanja" motorjev.
Rezultati so vztrajno rasli in najvišje uvrščeni tekmovalci so se menjali do 29. štarta. Takrat sta namreč ena za drugo startali skupini iz Ljutomera, ki sta kljub uvedbi vzmeti ostali zvesti Zvitežem. Namesto torzijsko zvite elastike so tekmovalci navili kar vzmet (pa ne vse vzmeti, saj so s testiranjem ugotovili kolikšen del prinese najboljši izkoristek glede na to, da so hkrati uporabili tudi elastiko).
Doseženi razdalji PRLEŠKIH KUŠČARJEV (35,1 m) in ekipe LOLEK, BOLEK IN MATEVŽ (45,5, m) sta bili sicer daljši od PIFLARJEV (31,6 m), a več pol krajša od rezultatov, ki so jih zviteži dosegli v prejšnjih letih (preko 110 metrov). Moramo priznati, da smo si organizatorji takrat kar malo oddahnili - proga bo dovolj dolga vsaj še naslednje leto (ker nikoli ne vemo, s čim nas bodo inovativne skupine presenetile v prihodnje).
Po zvitem prevzemu vodstva so bile vse oči uprte v vozilo NEED FOR SPEED s štartno številko 35. Tekmovalci iz Žužemberka so povzeli najboljše iz obeh svetov in naredili vozilo, ki je bilo tako zvitež (elastika), kot tudi raztegnjenec (vzmet). Krati so dodali še zaporeden "vžig" in prevozili razdaljo , ki jih je uvrstila na 13. mesto. Zelo dober rezultat za popolnoma inovativno vozilo ki si je na koncu priborilo tudi nagrado za domiselno izdelan elastomobilov (oblikovna nagrada).
... dva, tri!
Po prvi vižnji je bilo že jasno, da bomo kljub spremembi pravilnika in formalni ukinitvi delitve na raztegnjence in zviteže vseeno nagradili tudi vse zviteže, prve tri zviteže, ki se bodo uvrstili višje od raztegnjencev. No, ampak pred tem sta nas čakala še dva kroga.
Sledila je druga vožnja, v kateri se je na vrhu zgodil preobrat. KAMELEONI, ki so bili po prvi vižnji drugouvrščeni raztegnjenci, so imeli na štartu nekaj smole in na koncu zdrsnili za več kot deset mest. Nekaj let nazaj, ko smo ocenjevali le najdaljšo doseženo razdaljo takšna smola sicer ne bi imela posledic, zdaj, ko se ocenjuje vsota vseh doseženih razdalj, pa je zgodba drugačna.
Sicer večjih preobratov ni bilo, omeniti velja le vztrajno pomikanje skupine GROSKO 3, proti vrhu. Z radaljo drugega vožnje, ki je merila 35,98 m so presegli tudi razdaljo, ki so jo zviteži PRLEŠKI KUŠČARJI dosegli v prvem krogu. A ti so pokazali, da se ne dajo hitro odpraviti in takoj svoj rezultat popravili na 46,67 metrov.
... vrhunec!
V tretji krog se je uvrstilo le prvih 20 vozil. Če ste mislili, da so napete kriminalke, trilerji in nogometne tekme, potem še niste videli finala elastomobilov.
Skupine so ne na prvem mestu vztrajno menjale, nato pa so KAMELEON (35,85 m) poskrbeli za obilo navdušenja, ko so skoraj izenačili rekord proge, ki so ga v drugem krogu postavili PIFLARJI (36,16 m), in se po ponesrečeni drugi vožnji znova zavihteli proti vrhu. Tudi need for speed so svoja konsistentna rezultata iz prvih dveh voženj podaljšali za 10 metrov. In ko smo bili vsi že na konceh prstov na nogah, da bi bilše videli končni obračun med raztegnjenci, se je zalomilo favoritom PIFLARJEM. Pazite, čeprav se jim je treetja vožnja ponesrečena in so prepeljali le nekaj čez meter in pol, je to še vedno zadoščalo za četrto mesto - 0,7 m so zaostali za tretjeuvrščenimi KAMELEONI. Ne spomnim se, katera skupina je bolj skakala.
... zaključek!
Izjemno tekmovanje se je zaključilo s skupinskim slikanjem in razglasitvijo najbolj vztrajnih, nato pa še najvišje uvrščenih skupin.
Vsekakor bi bilo potrebno napisati še marsikaj, a mislim, da je boljše, če kar pridete na naslednje tekmovanje v sezoni 2013/14 in si ustvarite svoje spomine!
Poleg nagrad, ki so jih prejeli tekmovalci, so nagrade za prva tri mesta prejele tudi šole, s katerih so prišle prve tri skupine v vsaki kategoriji:
1. mesto: prost vstop ene skupine pri obisku Hiše eksperimentov IN izvedba treh dogodivščin na šoli v sklopu projekta Bliža znanosti se cesta, nje se, ljubca! veselim;
2. mesto: prost vstop ene skupine in ogled ene dogodivščine pri obisku Hiše eksperimentov
3. mesto: prost vstop ene skupine pri obisku Hiše eksperimentov
OBLIKOVNA NAGRADA:
- NEED FOR SPEED (OŠ Žužemberk)
NAGRADA OBČINSTVA:
- ŠTAJERCI (OŠ Bojana Ilicha, Maribor)
REZULTATI TEKMOVANJA:
NAJBOLJŠA ZVITEŽA:
1. LOLEK, BOLEK IN MATEVŽ (OŠ Ivana Cankarja Ljutomer, Ljutomer), 137.73 m
2. PRLEŠKI KUŠČARJI (OŠ Ivana Cankarja Ljutomer, Ljutomer), 124.84 m
RAZTEGNJENCI:
1. GROSKO 3 (OŠ LA Grosuplje, Grosuplje), 92.64 m
2. NEVIHTA (OŠ Neznanih talcev, Dravograd), 80.28 m
3. KAMELEON (OŠ Sava Kladnika Sevnica, Sevnica), 69.95 m
4. PIFLARJI (OŠ Vrhovci, Ljubljana), 69.25 m
5. HITRI DUO (OŠ Bojana Ilicha, Maribor), 68.15 m
6. OŠ GRADEC (OŠ Gradec, Litija), 66.28 m
7. ŠTAJERCI (OŠ Bojana Ilicha, Maribor), 65.68 m
8. KARBON SPEED (OŠ Franca Rozmana - Staneta, Ljubljana - Šentvid), 65.02 m
Na tekmovanju so sodelovale še skupine (abecedni vrstni red):
- ARROW (OŠ Antona Ingoliča, Pragersko)
- ASTAT (OŠ Frana Albrehta , Kamnik)
- BRDSKI NORCI (OŠ Janka Kersnika Brdo)
- FORMULA 1 (OŠ Ivana Kavčiča, Izlake)
- HITRA MAŠINA (OŠ Janka Kersnika Brdo)
- HITRI (OŠ Božidarja Jakca, Ljubljana)
- HRVATINI (OŠ dr. Aleš Bebler - Primož Hrvatini)
- JAKA (OŠ Križevci, Križevci pri Ljutomeru)
- LENUHI (OŠ Stična, Ivančna Gorica)
- LHM (OŠ Veržej)
- MAVRICIJ (OŠ Šentjanž pri Dravogradu)
- MODRI DIRKAČ (OŠ Idrija)
- monster (OŠ Jakoba Aljaža, Kranj)
- MRAK RACING TEAM (OŠ Idrija)
- OŠ BLANCA (OŠ Blanca)
- PUMA (OŠ Neznanih talcev, Dravograd)
- RIBNČANKA (OŠ Dr. Franceta Prešerna, Ribnica)
- SMILE II (OŠ Ob Rinži, Kočevje)
- SPEED CRECHER (OŠ Braslovče)
- SPEEDSTAR (OŠ Rogaška Slatina)
- SVIZCI OŠ BLanca (OŠ Blanca)
- UGF ZAČETNIKI (OŠ Franca Rozmana - Staneta, Ljubljana - Šentvid)
- UNIČEVALCI (OŠ Stična, Ivančna Gorica)
- UNIVERSAL 445 (OŠ Šmarje pri Jelšah)
- VAJENCI (OŠ Ljudski vrt Ptuj)
- ZAHARIJA (OŠ Šentjanž pri Dravogradu)
- ZEMLJOTRES (OŠ Braslovče)
- ZR1 (OŠ Šmarje pri Jelšah)
- Ž.B.D. (OŠ Domžale)
|
|